19.05.2020
Контрольна робота: Письмо.
Впр.6 140 Складіть речення.
Впр.6 ст.88 Доповніть речення.
✌
14.05.2020
Контроль аудіювання
✌
Шкільне життя. Урок фізкультури.
Вивчить нові слова.
Впр.2 ст.175
Прочитайте текст. Запишіть незнайомі слова у словник.
✌
29.04.2020
Тема: На уроці географії.
Впр 3 ст 172
Тема: На уроці географії.
Підготуйте усне повідомлення про урок географії.
Запишіть у зошит декілька запитань другові про цей урок.
22.04.2020
Тема: Розклад уроків.
Ex 3 p.165 Прочитайте про відношення дітей до шкільних предметів.
✌
22.04.2020
Тема: Розклад уроків.
Запишіть у зошит за зразком вправи про власне відношення до шкільних предметів.
Ex 4 p.165 Прочитайте діалог.
21.04.2020
✌
21.04.2020
Тема: Розклад уроків.
Ex 1 p. 163 Розгляньте вправу та скажіть які уроки мають діти. Ex 2 p. 164 Оберіть одного з учнів та запишіть за зразком про його улюблений предмет.
16.04.2020
Ex 6 p.162 Read and complete the text.
1. Ex.1 p 160 Вивчить нові слова. Використайте ці слова у власних реченнях.
2. Запишіть за зразком Ex 2 ( 1 ) p.161
3. Перегляньте відео, Складіть та запишіть у зошит власні речення.Фото сторінки зошита надіслати вчителю
Write about you favourite place in Kyiv.
Future Indefinite
📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝
Завдання з англійської мови
✌
16.04.2020
Тема: Шкільні предмети.
Ex 6 p.162 Read and complete the text.
Перегляньте відео та запишіть власні речення.
✌
15.04.2020
Тема: Шкільні предмети.
Модальні дієслова.
1. Ex.1 p 160 Вивчить нові слова. Використайте ці слова у власних реченнях.
2. Запишіть за зразком Ex 2 ( 1 ) p.161
3. Перегляньте відео, Складіть та запишіть у зошит власні речення.Фото сторінки зошита надіслати вчителю
✌
14.04.2020
Тема: Подорож Києвом
Майбутній неозначений час.
Завдання. Перегляньте відео та запишіть складені вами речення у зошит. Фото сторінки зошита надіслати вчителю
📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝
13.04.2020
Тема: Подорож Києвом
Ex 6 p.157Write about you favourite place in Kyiv.
Future Indefinite
📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝
08.04.2020
Тема: Places to visit in Kyiv.
Remember the main facts.
Модальне дієслово Should.
📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝
06.04.2020
Тема: The Past Simle Tense
1.Перегляньте відео та складіть три власних речення The Past Simle Tense (опублікувати в коментарях на сторінці)
2. Ex.2 p.146
Complete the phrases
📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝
30.03.2020
Тема: "Англійські міні-діалоги"
📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝
Тренувальні вправи з граматики для 6 класу
Мета:
- активізувати граматичний матеріал з теми“ Cтупені порівняння прикметників”• розвивати граматичні навички• розвивати логічне мислення, пам'ять, мовну здогадку
- розвивати навички самостійної роботи з матеріалом
- тренувати вживання Present Perfect, модальних дієслів, часів англійського дієслова, артиклів, структури “going to…"
- тренувати вживання правильної відповіді на питання
- підтримувати інтерес до вивчення англійської мови.
📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝
Level 1.
1. Look at this list of book titles and match with their authors
“
|
J.K.Rowling
|
“The Adventures of Tom Sawyer and Huckleberry Finn”
|
Pamela Travers
|
“The Jungle Book”
|
A.A.Milne
|
“Winnie-the-Pooh”
|
Lewis Carroll
|
“Marry Poppins”
|
Mark Twain
|
“Harry Potter and the Sorcerer’s Stone”
|
Robert L.Stevenson
|
“
|
Rudyard Kipling
|
2 . Do
you remember whose characters they are?
Mickey
Mouse
|
is
are
|
Mark
Twain’s
|
character(s)
|
Tom
Sawyer
|
Pamela
Travers’
|
||
Mary
Poppins
|
Walt
Disney’s
|
||
Chippollino
|
Jannie
Rodari’s
|
Level 2.
1. Match the pennames with the names of the
writers
1.
Anna
Akhmatova
|
a) Olexii Peshkov
|
|
2.
Voltaire
|
b) Hanna Gorenko
|
|
3.
George
Eliot
|
c) Anrie Marie Beyle
|
|
4.
George
Sand
|
d) Charles Lutwidge Dodgson
|
|
5.
Korney
Choukovsky
|
e) Marie Fransois Arouet
|
|
6.
Lewis
Carroll
|
f) Mary Ann Evans
|
|
7.
Maksym
Gorkyi
|
g) Mykola Korneichuk
|
|
8.
Mark
Twain
|
h) William Sydney Porter
|
|
9.
O.Henri
|
i) Samuel Clemens
|
|
10.
Stendal
|
j)
|
2. Make up 5-7
sentences using the chart
Books
about great people
|
teach us
|
to be kind and clever
|
Books
about famous travellers
|
to be noble
|
|
Books
on history
|
to love nature
|
|
Books
about birds and animals
|
to be true friends
|
|
Books
about children
|
to be brave and honest
|
|
to be hard-working
|
||
to be polite, to please other people
|
||
Fairytales
|
can teach us
|
to understand the beauty of nature
|
Fables
|
to understand what is right and what is wrong
|
|
Poems
|
not to be lazy and naughty
|
|
Stories
|
not to boast
|
|
Novels
|
to love our Motherland
|
Level 3.
1. Choose the explanation from the left column for the words in the
right
1) poetry
|
a) stories about something that will happen in future
|
2) a romance
|
b) poems
|
3) a legend
|
c) a story about love
|
4) a biography
|
d) a book about the spirit of a dead person
|
5) science fiction
|
e) an old story
|
6) an adventure novel
|
f) a book about something that happened in the past
|
7) a horror novel
|
g) a story of someone’s life
|
8) a historical novel
|
h) a book about a policeman who finds out how a crime happened
|
9) a ghost novel
|
i) a book about something exciting, dangerous etc.
|
10) a detective novel
|
j) a book about something terrible and frightening
|
2. Read
these abstracts and define what genre of literature are they: a detective
story, a romance, a biography, an adventure story, a horror story
a) He was very frightened now. He
got up and went to the bathroom to
wash his face. He looked in the mirror
and screamed. In front of him in the
mirror, there was the head of a dead man.
There were no eyes, and no nose, just deep black holes. Then suddenly the head came alive, and it began to laugh.
b) For the next thirty years the
Duke and Duchess lived in Paris . They gave parties and travelled round the world, but
they never went back to Buckingham
Palace . When King George died in 1952 and Queen Mary died in
1961, Edward returned to Windsor for a few days. But Wallis stayed in France .
c) That night we went back to the house.
When we saw Helen Stonor’s lights, Holmes and I got in quietly through the window. Then we waited silently in the middle bedroom. We waited or three
hours and did not move. Suddenly we saw a
light and heard a sound ...
d) “Run!” the
man thought “Move! Faster! I can’t stop now.”
Over the man’s head the
night sky was black and cold, and in front of him were the trees. Tall, dark trees ... “I can hide there”, the man thought. He looked behind him. He could see the lights. There were five or six men. Then he heard the dogs ...
Level 4.
Discussion about Books
Books, I believe, may be divided into three
classes:
1.
books to read;
2.
books to re-read;
3.
books not to read at all.
|
The third class is the most
important. To tell people what to read is, as rule, either useless or harmful.
But to tell people what not to read is a very different matter.
It is indeed necessary is this age of
ours, an age that reads to much, that it has no time to admire, and writes so
much that it has no time to think. Whoever will select “The Worst Hundred
Books” and publish a list of them will give the rising generation a real and
lasting service.
Discussion
1.
Do you agree that there are three
classes of books: books you must read, books you must re-read and books you
must not read at all?
2.
Which are the largest and the smallest class?
Why?
3.
How do you choose a book to read?
4.
What books do you re-read?
5.
How do you know what books not to
read at all?
6.
Do you agree that the list of the
“Worst Hundred Books” may be useful?
7.
From the book review: “It is not a
book to throw aside lightly, it is book to throw away with great force”. Have
you ever read such books? What are they?
8.
Make your own list of best books to
read and speak about your choice:
a) for children of;
b) for teenagers;
c) for men;
d) for women;
e) for old people.
|
9.
Say whether you enjoy reading: fairy
tales, adventure stories, detective stories, spy thrillers, classics,
contemporary novels, poetry, non-fiction, biographies, memoirs, travel books,
science fiction. Arrange them according to their importance to you.
Немає коментарів:
Дописати коментар